Deel dit artikel
-

Odido gaat weer door het stof: service nauwelijks verbeterd

Geen internetverbinding, een slecht functionerende klantenservice en een televisieverbinding die het nauwelijks doet. Meer dan maar liefst 1000 klachten kreeg Radar binnen over Odido, geboren uit de fusie tussen Tele2 en T-Mobile.

Een derde van de mensen met een internetaansluiting thuis heeft in de afgelopen 12 maanden problemen gehad met de kwaliteit van deze aansluiting. Odido scoort het slechtst: klanten ervaren de meeste problemen en die worden ook nog eens het minst vaak opgelost.

Odido heeft met 49 procent het hoogste percentage (nog) niet opgeloste klachten, bij de andere providers is dit tussen de 32 procent (Ziggo) en 43 procent (KPN). Van deze groep Odido-klanten zit 80 procent al langer dan een maand met deze problemen. De grootste groep wacht zelfs al langer dan drie maanden op een oplossing.

Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido, gaf de problemen bij  Radar toe, maar hoopt de problemen op te lossen door het zogenoemde escalatieteam uit te breiden. Dat team komt in actie wanneer klanten vaak de klantenservice bellen.

Het merk waarin T-Mobile en Tele2 zijn samengegaan, was vorig jaar nog maar net gelanceerd of klanten kampten met slecht bereik.

Bij Trustpilot kreeg Odido nog maar een ster. Sinds de lancering van Odido in september, kwamen er meer dan tweeduizend ervaringen op de website binnen. Op Facebook een groep in het leven geroepen voor ‘lotgenoten’.

Klanten klaagden ook over monteurs die ondanks afspraken niet komen opdagen of de installatie van vast internet niet-werkzaam achterlaten.

Odido had bij de naamsverandering ongeveer 30 procent meer telefonische vragen verwacht, maar de lijnen liepen over. We konden zo snel niet meer personeel opleiden. We vonden het belangrijker om bereikbaar te zijn, daarom was niet iedere werknemer volledig ingewerkt.’’

 

Deel dit bericht

12 Reacties

Lawrence

ik heb een internet snelheid van 1 GB maar hij download vaak maar KB of MB kan toch niet voor ruim 65 euro pm met dugi tv erbij het is een schande

Laura Hinssen - Odido

inderdaad zeer slecht …bij bij is echt alles fout gegaan wbt odido…ff n int abonnoment afsluiten thuis…dit grapje heeft 9 maanden geduurd….nu kan ik gelukkig goed zonder internet….maar zoiets nog nooit meegemaakt…alles maar dan ook echt alles gaat langsmekaar af…..uiteindelijk gelukt met korting eerste 8 mnden….en u raad t al ook dit ging weer mis wat ik sl gedacht had…nu is t goed…al met heeft t 12 mnden geduurd

Laura hinssen - Odido

lachfilm

Frans Walraven

Waardeloos bereik op mijn mobiele telefoon.
Kan niemand verstaan!!

Dataiseenhoer

ze hoefde voor het stelen van data maar ongeveer 125k te betalen … maar de gedupeerden krijgen niks. ze hebben mij ook keer op keer belazerd onnodig honderden euro’s laten betalen om hotspot internet te kunnen gebruiken in de tijd dat ze hen afspraken niet nakwamen. ik ben nooit terug betaald door die data rovers hoeren en pooiers. en dan nog een grote kanker muil van ze krijgen. neersteken die kanker criminelen

Petra

idd bij t mobile nooit geen klachten,nu het odido is geworden ben ik twee boxjes en twee afstandsbedieningen verder.In de winkel is de houding van t personeel niet te filmen,ze kijken je nog net niet weg…was bij t mobile toch heel anders..je werd netjes te woord gestaan bakkie erbij,Kortom keurige hulp.
Maar nu…om te janken!

Silvano

Heel tevreden over Odido, super service, internet werkt altijd en nog nooit last gehad van traag of geen werkende internet en ben al meer dan 10 jaar klant, ondanks naamsverandering geen issues ervaren.

Henk

Altijd goede service gehad van Odido, nu overgestapt naar Kpn, meteen klachten over internet en tv (V12 modem, 2 versies geprobeerd). Eigen Fritzbox 7490 ingezet en alles was ok. Daarna V10 modem ontvangen en het bleef ok.
M.a.w.:het ligt soms echt aan het modem. Dus zorg dat je iets achter de hand hebt een volgende keer. Ook altijd een monteur laten komen, ook al kan je het zelf of denk je dat. Die heeft vaak extra materiaal om e.e.a. op te lossen.

Ferry

hallo allemaal.
heb sinds 2 maanden mijn abonnement verlengd…..
van T mobile gedwongen naar odido…
heb nieuwe foon bij mijn abonnement…samsung s22
sindsdien loopt mijn foon steeds vast bij het video bellen via wattsapp.
20 keer gebeld met odido…van alles beloofd en niet nagekomen…zou terug gebeld worden door diverse medewerkers van odido…. niet dus!
of nog erger…meneer ok zet u even in de wacht…word de verbinding gewoon verbroken.
ik ga nu geen enkele maand meer betalen zolang dit probleem niet opgelost word!
ik heb al een aantal medewerkers van odido de boodschap mee gegeven dat als er een deurwaarder bij mij aan de deur komt ik die weg trap.
Ben het helemaal zat met dat stelletje leugenaars.
onmenselijk en ongelofelijk.
stelletje tuig!
mvg ferry

roel

allemaal weg gaan bij odido probleem opgelost toch

Piet

heb ook odido. echter maakt die gebruik van KPN glasnetwerk.
en dat is probleem. 4 jaar wachten op glas, na 2 weken storing. na nog 1 week bleek in centrale de patch eruit getrokken te zijn.
Had later thuis een probleem… monteur (gideon) kwam snel. probleem was een muis die de kabel had door geknaagd. voor mij, alsnog goede service.

Cher

Zo blij dat ik bij OdiDo ben opgestapt naar ziggo.
Sinds de naamverandering Ging hier alles fout! Vroeger bij T-mobile geen problemen met ze gehad ben lange tijd klant bij ze geweest. Terukomen reken er maar niet op. moet je ze nou zien!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond