Deel dit artikel
-

Odido gaat weer door het stof: service nauwelijks verbeterd

Geen internetverbinding, een slecht functionerende klantenservice en een televisieverbinding die het nauwelijks doet. Meer dan maar liefst 1000 klachten kreeg Radar binnen over Odido, geboren uit de fusie tussen Tele2 en T-Mobile.

Een derde van de mensen met een internetaansluiting thuis heeft in de afgelopen 12 maanden problemen gehad met de kwaliteit van deze aansluiting. Odido scoort het slechtst: klanten ervaren de meeste problemen en die worden ook nog eens het minst vaak opgelost.

Odido heeft met 49 procent het hoogste percentage (nog) niet opgeloste klachten, bij de andere providers is dit tussen de 32 procent (Ziggo) en 43 procent (KPN). Van deze groep Odido-klanten zit 80 procent al langer dan een maand met deze problemen. De grootste groep wacht zelfs al langer dan drie maanden op een oplossing.

Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido, gaf de problemen bij  Radar toe, maar hoopt de problemen op te lossen door het zogenoemde escalatieteam uit te breiden. Dat team komt in actie wanneer klanten vaak de klantenservice bellen.

Het merk waarin T-Mobile en Tele2 zijn samengegaan, was vorig jaar nog maar net gelanceerd of klanten kampten met slecht bereik.

Bij Trustpilot kreeg Odido nog maar een ster. Sinds de lancering van Odido in september, kwamen er meer dan tweeduizend ervaringen op de website binnen. Op Facebook een groep in het leven geroepen voor ‘lotgenoten’.

Klanten klaagden ook over monteurs die ondanks afspraken niet komen opdagen of de installatie van vast internet niet-werkzaam achterlaten.

Odido had bij de naamsverandering ongeveer 30 procent meer telefonische vragen verwacht, maar de lijnen liepen over. We konden zo snel niet meer personeel opleiden. We vonden het belangrijker om bereikbaar te zijn, daarom was niet iedere werknemer volledig ingewerkt.’’

 

Deel dit bericht

20 Reacties

Lawrence

ik heb een internet snelheid van 1 GB maar hij download vaak maar KB of MB kan toch niet voor ruim 65 euro pm met dugi tv erbij het is een schande

Laura Hinssen - Odido

inderdaad zeer slecht …bij bij is echt alles fout gegaan wbt odido…ff n int abonnoment afsluiten thuis…dit grapje heeft 9 maanden geduurd….nu kan ik gelukkig goed zonder internet….maar zoiets nog nooit meegemaakt…alles maar dan ook echt alles gaat langsmekaar af…..uiteindelijk gelukt met korting eerste 8 mnden….en u raad t al ook dit ging weer mis wat ik sl gedacht had…nu is t goed…al met heeft t 12 mnden geduurd

Laura hinssen - Odido

lachfilm

Frans Walraven

Waardeloos bereik op mijn mobiele telefoon.
Kan niemand verstaan!!

Dataiseenhoer

ze hoefde voor het stelen van data maar ongeveer 125k te betalen … maar de gedupeerden krijgen niks. ze hebben mij ook keer op keer belazerd onnodig honderden euro’s laten betalen om hotspot internet te kunnen gebruiken in de tijd dat ze hen afspraken niet nakwamen. ik ben nooit terug betaald door die data rovers hoeren en pooiers. en dan nog een grote kanker muil van ze krijgen. neersteken die kanker criminelen

Petra

idd bij t mobile nooit geen klachten,nu het odido is geworden ben ik twee boxjes en twee afstandsbedieningen verder.In de winkel is de houding van t personeel niet te filmen,ze kijken je nog net niet weg…was bij t mobile toch heel anders..je werd netjes te woord gestaan bakkie erbij,Kortom keurige hulp.
Maar nu…om te janken!

Silvano

Heel tevreden over Odido, super service, internet werkt altijd en nog nooit last gehad van traag of geen werkende internet en ben al meer dan 10 jaar klant, ondanks naamsverandering geen issues ervaren.

Henk

Altijd goede service gehad van Odido, nu overgestapt naar Kpn, meteen klachten over internet en tv (V12 modem, 2 versies geprobeerd). Eigen Fritzbox 7490 ingezet en alles was ok. Daarna V10 modem ontvangen en het bleef ok.
M.a.w.:het ligt soms echt aan het modem. Dus zorg dat je iets achter de hand hebt een volgende keer. Ook altijd een monteur laten komen, ook al kan je het zelf of denk je dat. Die heeft vaak extra materiaal om e.e.a. op te lossen.

Ferry

hallo allemaal.
heb sinds 2 maanden mijn abonnement verlengd…..
van T mobile gedwongen naar odido…
heb nieuwe foon bij mijn abonnement…samsung s22
sindsdien loopt mijn foon steeds vast bij het video bellen via wattsapp.
20 keer gebeld met odido…van alles beloofd en niet nagekomen…zou terug gebeld worden door diverse medewerkers van odido…. niet dus!
of nog erger…meneer ok zet u even in de wacht…word de verbinding gewoon verbroken.
ik ga nu geen enkele maand meer betalen zolang dit probleem niet opgelost word!
ik heb al een aantal medewerkers van odido de boodschap mee gegeven dat als er een deurwaarder bij mij aan de deur komt ik die weg trap.
Ben het helemaal zat met dat stelletje leugenaars.
onmenselijk en ongelofelijk.
stelletje tuig!
mvg ferry

roel

allemaal weg gaan bij odido probleem opgelost toch

Piet

heb ook odido. echter maakt die gebruik van KPN glasnetwerk.
en dat is probleem. 4 jaar wachten op glas, na 2 weken storing. na nog 1 week bleek in centrale de patch eruit getrokken te zijn.
Had later thuis een probleem… monteur (gideon) kwam snel. probleem was een muis die de kabel had door geknaagd. voor mij, alsnog goede service.

Cher

Zo blij dat ik bij OdiDo ben opgestapt naar ziggo.
Sinds de naamverandering Ging hier alles fout! Vroeger bij T-mobile geen problemen met ze gehad ben lange tijd klant bij ze geweest. Terukomen reken er maar niet op. moet je ze nou zien!

Tessie - Odido

Wij hebben al vanaf het begin ons tel abonnement bij T-Mobile. Wij hadden hier totaal geen klachten over en besloten om alles onder te brengen bij Odido. Wij hebben dus tv en internet ook bij Odido besteld. Zij regelden de overstap (van KPN naar Odido). Op 1 juli kwam de monteur (Gidion) voor installatie. Deze monteur heeft eerst buiten bij de kast onze patch eruit gehaald. Het internet viel gelijk weg. Vervolgens heeft hij bij ons thuis willen aanbellen via onze ring deurbel, die dus op wifi werkt en het dus niet meer deed. De monteur is vertrokken zonder verder bericht. Wij zaten dus zonder internet vanaf dat moment. Uiteindelijk is het gelukt om op 26 juli (!) de installatie te voltooien. Nu moeten wel tv en internetkosten betalen voor die maand aan KPN, want zij zijn blijven leveren. Wij konden daar echter geen gebruik van maken want die monteur van Odido had ons buiten al omgepatched na zijn 1e bezoek. Nu weigert Odido om hierover contact met KPN op te nemen en dit uit te leggen. We worden steeds teruggestuurd naar KPN, terwijl de fout echt bij Odido ligt. We kunnen een vergoeding krijgen van 25 euro, terwijl we 67 euro nutteloos abonnement moeten betalen. We komen er niet uit met ze en worden vaak zeer onbeschoft te woord gestaan of Odido verbreekt gewoon zelf de verbinding, omdat ze geen zin hebben in die discussie (zoals ze letterlijk zelf zeggen!) Ongelooflijk wat een waardeloze klantenservice!

Patrick

Ik had glasvezel internet via tele2, odido heeft dit overgenomen en per direct moest ik enkele euro’s per maand meer betalen. Ik dacht ok maar toen begonnen de problemen. Ook mijn mobiele abbo werd overgenomen en daar gebeurde hetzelfde met de rekening.

het grote probleem is de internetverbinding die nooit stabiel is geweest na de overname. ikzelf ben hier ook nooit van verwittigd en na wat zoeken via google kwam ik erachter dat het een software probleem betreft echter heb ik na de overname geen nieuwe modum gekregen het is 1 op 1 overgenomen.

ik kan geen serie normaal bekijken, die moet ik zeker 3 tot 4 keer opnieuw opstarten vanwege die instabiele internet verbinding. ik ben op zoek gegaan naar een mogelijkheid om mijn klacht door te geven en dat kan niet. ik krijg het niet gevonden alleen dat ik een BRIEF??? moet schrijven. dit is niet hoe het hoort. het is het slechste bedrijf die ik ooit heb gehad in deze branche.

ik wil zovergaan dat odido niet heeft geleverd wat ze hebben beloofd en daarom merk ik op dat ik mijn betaalde rekeningen in het verleden dien terug te krijgen. dit omdat het bedrijf mij niet heeft geinformeerd of ook maar een oplossing te zoeken voor mij. de weg naar het indienen van een klacht online is ook niet mogelijk of wordt je zo moeilijk gemaakt dat je dan maar laat gaan. ik ben nu overgestapt maar ik verwacht dat het bedrijf mij in iedergeval compenseert.

Frank

Ben denk nu 2 jaar geleden overgegaan van de ziggo op de kabel, waar ik iedere avond wel een keer storing opde tv had, naar ODIDO met glasvezel. Heb en had bij beide een vaste telefoon aansluiting, tv en internet. Sinds die tijd geen storingen meer en nog altijd €20 goedkoper dan bij ziggo.
Heb al jaren ODIDO (voorheen T-Mobile) op de mobiel en eigenlijk praktisch altijd tevreden.

Marcel

Denk dat als je nieuwe aansluiting hebt xgpon je geen enkel probleem hebt de gpasvezel gaat dan via delta superrap en niet via kpn ik heb weinig problemen op die slecht geupdate tv box na dan. mobiel 5g kan niemand aan tippen overigens ook wel nieuwe aansluting…wel oude omgezetmaar eerst oude abo nieuwe sim gehaald werd bereik iets beter…dus odido netwerk toennieuw abo etcen weinig problemen.

Jeroen

heb dit jaar voor het eerst weer een telefoon bij mijn abbonement gepakt, deze is nu dus kapot. al 3x opgestuurd en er word niks mee gedaan door odido. nu heb ik een email gestuurd dat ik hem niet accepteer en dat ik graag een passende oplossing wil. Odido geeft zelf aan binnen 6 dagen te reageren maar heb nog steeds geen reactie gehad. winkel personeel is ook niet het meest vriendelijke. zat voorheen bij tmobile toen was het bereik naar mijn idee beter als bij odido.

Passchier

Graag net 18 ondertitelen zodat ik er ook profijt van die extra zender heb.
Volgens mij betaal ik sowieso te veel!!!!
Overweeg een andere provider.

Ronald Wardenaar

Ik heb sinds begiin dit jaar 2024 glasvezel en een tv/internet abonnement.
Ze hebben een nieuw modem om tv te kijken. Niets anders als problemen met dit ding. Sinds vandaag kan ik geen tv meer kijken en de router voor internet geeft nu ook problemen!!
Ik heb ze al heel vaak gebeld en dan krijg je regelmatig een medewerker of -ster aan de lijn die dan elke keer zegt: een momentje ik moet he even navragen. Ben al jaren samen met mijn vrouw klant eerst bij Orange, toen werd het T-Mobile en nu Odido. Heb ook mijn mobiel abonnement bij hun. Blijkt na het laatste gesprek vandaag 04-11-2024 dat ze al vanaf 8-10-2024 problemen hebben met het nieuwe modem.
Als ik morgen nog geen tv kan kijken en internet problemen heb dan zeg ik mijn contract op. Mvg een gefrustreerde klant!!!

John wolters

wat een slechte organisatie heb odido vandaag gelijk op gezegd had een los contract in juli al ga je nu ineens na 55 euro onbeperkt internet en bellen en twee keer gebeld en niemand helpt je goed zoek het uit het bedrag was 28 euro ik gooi het overal in de publiciteit sinds t mobile odido is geworden heb ik al diverse klachten gehad

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond