Deel dit artikel
-

Odido: nieuwe naam, nauwelijks bereik, slechte service

Het regent klachten over de nieuwe telefoonaanbieder Odido. Het merk waarin T-Mobile en Tele2 zijn samengegaan, is nog maar net gelanceerd of klanten kampen met slecht bereik, zo bleek zaterdag bij VARA Kassa. De gebrekkige klantenservice is gebruikers ook een doorn in het oog.

Bij Trustpilot heeft Odido nog maar een ster. Sinds de lancering van Odido in september, kwamen er meer dan tweeduizend ervaringen op de website binnen. Op Facebook is er een groep in het leven geroepen voor ‘lotgenoten’, met inmiddels meer dan vijfhonderd leden.

De klachten hebben betrekking op ongeveer alle diensten die het bedrijf aanbiedt. ‘Mobiel is een drama nergens fatsoenlijk bereik en internet thuis is al helemaal een drama. Sinds het Odido is geworden hebben we constant geen normale wifi.’ En :’Bij contact met medewerker aan de telefoon wordt je vriendelijk geholpen, maar zij geven zelf aan dat het contact binnen het bedrijf ook beroerd slecht is.’

Klanten klagen ook over monteurs die ondanks afspraken niet komen opdagen of de installatie van vast internet niet-werkzaam achterlaten.

Gerard Spierenburg, woordvoerder van de Consumentenbond, laat weten dat er sinds september bijna een verdubbeling is in de hoeveelheid klachten over Odido, in vergelijking met klachten over T-Mobile en Tele2 eerder dit jaar. Alles bij elkaar heeft Odido, provider van mobiel, glasvezel en tv, circa 8 miljoen klanten.

Odido erkent bij monde van Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido de klachten. ‘Achteraf gezien hadden we onze klanten wellicht beter over de veranderingen moeten informeren.’

Niet ieder toestel bleek bijvoorbeeld het nieuwe netwerk te kunnen vinden. ‘‘We ontvingen zelf meer dan duizend klachten hierover, vonden dat alarmerend en zijn het meteen aan gaan pakken.’

Odido had bij de naamsverandering ongeveer 30 procent meer telefonische vragen verwacht, maar de lijnen liepen over. We konden zo snel niet meer personeel opleiden. We vonden het belangrijker om bereikbaar te zijn, daarom was niet iedere werknemer volledig ingewerkt.’’

Daarnaast is er nog altijd uitval omdat Odido 3000 5G antennes gereed maakt. Opmerkelijk is dat het bedrijf nog volop adverteert voor een dienstverlening die ze op geen enkele wijze lijkt te kunnen waarmaken.

Deel dit bericht

21 Reacties

Will

ze hadden toch belooft het anders te doen? voila! anders! 🙂

Seb

Als je een marktintroductie vanuit een ivoren toren plant, zonder je 8 miljoen klanten te betrekken in die transitie, dan krijg je deze chaos.

Ineens was daar Odido, ze zijn alleen ‘vergeten’ dat aan hun eigen klanten te vertellen.

Rick

Ik heb mobiel en thuis internet van odido en heb nergens last van, beide super snel en altijd bereik. Wellicht hebben mensen hun APN instellingen nog op tele2 staan ipv smartsites.t-mobile

Roel

Beetje een eenzijdig bericht. Zelf de transitie meegemaakt met twee mobiele nummers en internet vanuit Tmobile en niets aan de hand.

Overdreven om te roepen dat zij nog geen enkele dienst kunnen waarmaken.

Joy Wahl

Had dsl van t-Mobile en mobiel. over naar glasvezel. Pakket op tijd monteur volgens afspraak, netjes modem online. mobiel ook meteen op odido netwerk en mijn kinderen met tele 2 ook. no problemas. Ben tevreden en blij dat ik gebleven ben.

Edwin V

Hier alle instellingen goed staan, maar sinds de overgang naar Odido is 5G aanmerkelijk trager geworden. Haalde eerder tussen de 200 en 300 Mbps en nu nog maar 89 Mbps. Over een paar maanden ben ik na 20 jaar (TMobile en Tele2) weg bij Odido

Laura Hinssen

odido…..we zijn al 3 maanden aan t wachten op n aansluiting ….t is echt hopeloos…met een woord:…waardeloos!!!!!!!….pakket odido staat hier te verstoffen….wat n lachfilm!!!!!!…..dan maar geen internet

knikker

Mijn verbinding is echt waardeloos ben al vanaf januari aan het bellen nog niet verholpen

H. Boudewijns

had probleem met inloggen op modem. direct nieuw modem en probleem opgelost. alles werkt prima, TV, internet, voip. mobiel is niet van odido.

Johan

Odido is momenteel bezig om in heel Nederland zijn zendmasten om te bouwen
Ze hadden eerst huawei nu moet alles omgebouwd worden na Thomson

Paul

en toen was er opeens Odido.
van 1 gb glas met een gemiddelde snelheid van 600mb down en net zo veel up naar een paar honderd… als ik het al haal.
nig steeds voldoende toch, als je hiervoor zou betalen, maar betaal toch voor “highspeed” internet.
TV app sinds Odido ook een drama, zal wel met elkaar te maken hebben. Mooi een aantrekkelijke prijs maar na een jaartje ben ik hier toch echt weer weg……

Jacqueline

wij hadden tv en internet thuis van tmobile en ook allebei mobiel internet, geen mededeling gehad van overname. sinds het odido is, is het niets als ellende. kunnen niet eens normaal tv kijken thuis terwijl de ander op de telefoon bezig is. ik heb odido dan recent ook opgezegd, dat ondanks dat ik echt jaren trouwe klant bij tmobile ben geweest.

Richard

ik ben nu een paar maanden terug overgestapt naar Odido glasvezel. Veel beter bereik door de gehele woning dan KPN of Youfone ooit via glasvezel konden waarmaken.

Alle diensten werken naar behoren. We kunnen tegelijkertijd tv kijken, op telefoons, tablet, gaming opstelling van mijn zoon.

Jamanika

Ik persoonlijk het naam Odido zo oubollig klinken. Het is net alsof het uit ‘50 komt.

Odido = Rotzooi - Weg met odido

zoals sommige zeggen hier hun zijn tevreden maar ze zijn duidelijk tegen de overige 8 miljoen die het er niet mee eens zijn, ik ben het met die 8 miljoen eens, hun waren slechts en ze zijn veel slechter nu, super snel zegt ie dan, geloof je het zelf ze zijn altijd al traag geweest en zijn alleen maar trager er op geworden die kneuzen werken duidelijk voor odido of ze hebben gewoon geen hersens, odido is erg slecht en ze motten hun beloften waar maken, ze motten die internet ook sneller maken wat tijd mag worden, odido en die kneuzen zijn oplichters en losers

Jan

zo rampzalig dat ik afscheid heb genomen. Jammer dat ik er nog 2 maanden aan vastzit😪😪

Sonja

Ik heb in juni bij T-Mobile weer een abbenoment genomen en hadden niet vermeld dat het Odido werd ben er best boos om is zeer traag mobile en vele apps werken maar half en tv zo’n oude troep en herhalingen en je kunt sommige zenders niet meer terug kijken en pauze zetten hoort zo niet zeer slecht ik ga kijken wat ik eraan kan doen dit keur ik niet goed!!! Slecht ODIDO

Jan

Probeer oude toestel teug te sturen na afloop abonnement, kom al dagen niet verder dan dat er iets mis is gegaan bij ophalen gegevens, probeer later opnieuw.
Dat lukt dus nog steeds niet.
Klanten service gebeld , daar wordt je zeer slecht geholpen , de laatste opmerking van de medewerker was dan probeer je het nog maar eens.

Jan

Sinds medio oktober internet / tv van Odido.
Sinds medio oktober 5x gebeld om internet werkzaam te krijgen.
Sinds medio oktober 5x toezegging gekregen (zou een email ontvangen, de technische dienst zou worden ingeschakeld, ik zou worden teruggebeld…)
Sinds medio oktober heeft Odido niet één keer gedaan wat toegezegd was.
Sinds medio oktober nog steeds geen goed werkend internet.

jJan Paters

Geprobeerd op de web site van odido om contact te maken maar niet gelukt kan geen klacht indienen waardeloos bedrijf 3 aansluitingen slecht bereik ook voor hjet buiten land . moet bellen op voda fone anddrs geen bereik . wel betalen

Eddie

Weinig gemerkt van de overstap naar Odido, heb contact met ze gezocht i.v.m. een nieuwe aanbieding voor mijn abonnement en dat is netjes geregeld. Bellen gaat goed, 4G/5G ontvangst prima en snel genoeg. De TV-App van Odido op de smart TV laat nog wel wat te wensen over maar verder werkt het echt wel okay (Enschede)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond