Deel dit artikel
-

Olympische Spelen ook online veel bekeken

12,2 miljoen Nederlanders hebben naar de Olympische Spelen bij de NOS gekeken. Dat is 73,7 procent van de Nederlandse bevolking. In totaal is er 46 miljoen keer een livestream gestart. Op 8 augustus – de dag van Femke Bol op de 400 meter horden, de finale van de hockeymannen en Sharon Rouwendaal bij het openwaterzwemmen – waren er 3,1 miljoen mensen die via de livestream inschakelden. De speciale olympische website van de NOS is in twee weken door 3,3 miljoen unieke bezoekers bezocht.

Ook via social media hield de NOS Nederland op de hoogte van de Spelen. Op YouTube waren de 61 video’s over de Olympische Spelen goed voor 1,8 miljoen weergaven. Op Facebook brachten de 210 video’s van NOS Sport 8,9 miljoen views en 482.000 interacties op: 96.000 shares, 260.000 likes en 125.000 comments.

Ook op Instagram reageerde het Nederlandse publiek massaal op de posts over de Olympische Spelen van @NOSSport: 3,8 miljoen interacties (3,7 miljoen likes, 31.000 comments). De posts op TikTok hebben meer dan 25,5 miljoen weergaven en 1,4 miljoen interacties opgeleverd.

De olympische podcast is 130.000 keer beluisterd. De olympische teletekstpagina’s zijn ook goed bezocht. De in totaal 98 pagina’s (pp. 601-698) leverden 28 miljoen bezoeken op.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond