Deel dit artikel
-

Omnicom bevestigt overname Interpublic Group

Omnicom Group bevestigt de overname van concurrent Interpublic Group. Deze zal van de beurs verdwijnen. Door het samengaan van de bedrijven ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Na afronding van de overname ontstaat een groep met ruim honderdduizend medewerkers, een gezamenlijke omzet van 25,6 miljard dollar (2023), een winst (ebitda) van 3,9 miljard dollar en vrije kasstroom van 3,3 miljard.

De aandeelhouders van Omnicom zullen 60,6 procent van het gecombineerde bedrijf bezitten en de aandeelhouders van Interpublic 39,4 procent bezitten.

De gecombineerde omzet in 2023 werd voor 57 procent gerealiseerd in de VS.

De bedrijven zeggen dat ze sterk complementair zijn qua dienstverlening, geografie en hun culturen. De transactie zal naar verwachting jaarlijkse kostensynergieën van 750 miljoen genereren.

IPGs beursnotering verdwijnt. John Wren blijft CEO van het nieuwe Omnicom (labels).

De transactie wordt volledig gefinancierd met een aandelenruil. Beleggers zijn niet onder de indruk van het samengaan. Het aandeel Omnicom daalde afgelopen half jaar tien procent staat nu een fractie van een procent in de plus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond