Deel dit artikel
-

OMS past kortingssysteem radioadvertenties aan

Mediabedrijf One Media Sales (OMS) stopt per 1 januari 2020 met het verlenen van bestedingsaandeelkorting bij de verkoop van radioadvertentieruimte. Dat heeft het bedrijf aan Autoriteit Consument & Markt (ACM) beloofd.

OMS is de grootste speler bij de verkoop van zendtijd voor advertenties op de radio. Ze verkoopt alle zendtijd voor reclamespots op acht populaire commerciële radiozenders van onder andere Talpa Radio en RadioCorp.

Onderdeel van het kortingssysteem van OMS is de bestedingsaandeelkorting waarmee OMS adverteerders en mediabureaus stimuleert om meer van hun jaarlijkse advertentiebudget bij OMS te besteden en minder bij andere radiozenders. Door deze korting dreigen andere radiozenders onvoldoende advertentie-inkomsten te krijgen om goed te kunnen functioneren.

De commerciële radiozenders van Talpa Radio en RadioCorp hebben enorm veel luisteraars. Bedrijven die willen adverteren op de radio kunnen nauwelijks om de radio-advertentieverkoper OMS heen om voldoende luisteraars te bereiken. Door de toezegging hebben concurrerende radiozenders betere mogelijkheden om advertentieruimte te verkopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond