Deel dit artikel
-

Omzet bol.com Singles Day verdrievoudigd

De verkopen gisteren op bol.com, toen koopjesdag Singles Day werd gehouden, verliepen volgens verwachting. Het warenhuis zag de omzet met een factor drie stijgen ten opzichte van vorig jaar en spreekt over ‘de succesvolste dag van 2018 tot nu toe’.

Gedurende de dag sierden digitale bordjes de schappen van bol.com waarmee de winkel aangaf dat en welke items in de aanbieding waren. Omdat er bijvoorbeeld veel verzorgingsproducten in de uitverkoop waren, scoorden bijvoorbeeld Eau de toilette Guess Seductive en de One Blade Trimmer van Philips hoog. Net zoals FIFA19.

In een persbericht zegt de Ahold Delhaize-dochter: “In tegenstelling tot een normale e-commercedag was het extra druk in de ochtend. Klanten leken al vroeg op de dag de deals te checken. Uiteindelijk werden de meeste aankopen in de avond gedaan. Het drukste uur was tussen negen en tien uur. Voor de Belgische klanten was dit wat eerder, tussen acht en negen uur.”

Singles’ Day is geïnspireerd op het internationale koopjesfestijn 11.11 van Alibaba uit China. Aangesloten shops boekten daar gisteren een kleine dertig miljard euro omzet. bol.com geeft geen verkoopcijfers.

Binnenkort gaan ook Nederlandse webwinkels aan de slag met Black Friday (23 november) en pakken vaak direct het weekend erbij en Cyber Monday. Dit zijn de Amerikaanse koopjesfeesten die naar Nederland worden gekopieerd.

Foto: m01229 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond