Deel dit artikel
-

Omzet CM.com groeit 14% tot 96 miljoen euro

Techbedrijf CM.com uit Breda heeft de omzet in 2019 met 14 procent zien stijgen tot 96 miljoen euro. Die groei komt niet van Payments, want daar laat het bedrijf vijf procent krimp zien.

Dat wordt duidelijk uit de financiële resultaten die het bedrijf gisterenavond publiceerde (PDF).

Het bedrijfsresultaat (ebitda) over de periode kwam, exclusief de 1,5 miljoen euro kosten voor de beursgang, uit op 3,9 miljoen euro.

CM exploiteert technologie waarmee bedrijven kunnen sms’en en chatten met hun klanten, maar ook een betaaldienst (PSP) en ticketingservice. Laatstgenoemde tak verzorgt bijvoorbeeld de kaartjesverkoop voor de F1 Grand Prix in Zandvoort.

De communicatiediensten zijn de sterkste omzetpoot: 76 miljoen euro (+22%), gevolgd door ticketing: 5 miljoen euro (+40%) en 1,9 miljoen verkochte tickets. Payments daarentegen zag het betaalvolume wel stijgen met 5 procent tot 625 miljoen euro, maar de omzet die CM daaruit ontleent nam met 5 procent af tot 5,5 miljoen euro.

CM kondigde begin dit jaar aan alsnog naar de beurs te gaan via de overname van de lege beurshuls Dutch Star Companies One. De notering zou per 21 februari effectief worden.

Foto: Daniel Enchev (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond