Deel dit artikel
-

Omzet Coolblue naar 555 miljoen euro, duizend extra banen

De omzet van webwinkel Coolblue schoot in 2015 naar 555 miljoen euro, een groei van 54 procent ten opzichte van 2014, toen het bedrijf 360 miljoen euro omzet maakte.

De stijging komt met name doordat Coolblue veel nieuwe klanten wist te bereiken en bestaande klanten vaker terugkwamen.

De opening van het nieuwe magazijn in Tilburg zorgde ervoor dat het bedrijf ook het assortiment fors kon uitbreiden.

De retailer verwacht meer dan duizend nieuwe Coolblue’ers aan te nemen en ook te groeien in fysieke winkels. Het bedrijf was in 2015 goed voor het creëren van 578 nieuwe banen.

In januari startten er inmiddels al 80 nieuwe mensen. Ook is Coolblue van plan om twee nieuwe fysieke winkels te openen. Waar die komen is nog niet bekend. Er zijn al winkels in Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht.

Branchegenoot Centralpoint, hoewel eerder een b2b-formule, meldde gisteren een omzetgroei van 45 procent in 2015. De totale omzet kwam uit op 100 miljoen euro. De webshop hoopt in drie jaar tot haar omzet te verdubbelen en in 2017 tot de top 3 van Nederlandse IT-hardware leveranciers door te dringen.

20150414_Coolblue grafiek groei omzet_met_label

Deel dit bericht

7 Reacties

Nando van Essen

Indrukwekkend. Nog harder gegroeid dan het best-case scenario. Als e-commerce retailer benchmark op alle fronten, zeker op het gebied van logistieke services. Proficiat. http://www.emerce.nl/achtergrond/coolblue-2018-omzet-15-miljard

Mike van Snek

Geweldige prestatie!

Nico

En dan ook nog zulke service blijven leveren. Uitzonderlijk!

Dirk

Al een paar jaar vaste klant bij coolblue. Spinnend tevreden over alles!

Jeroen

Zonder ook maar iets over winst en kosten te zeggen heb ik niks aan fantastische omzetcijfers. Zeker bij online shops wordt mateloos geïnvesteerd zonder dat er winst wordt gemaakt, alles met de “belofte dat er een gouden toekomst aankomt”.

henk dijkslag

nieuwe sponsor p e c Zwolle ??????

arjen

Het is ook niet extreem moeilijk, op de juiste tijd een juiste niche vinden. Denk maar eens aan de overbrugging tussen online winkelen en fysiek winkelen met VR.. Hoor ik daar met VR kleding passen en verschillende maten proberen maar toch online bestellen? Jazeker…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond