Deel dit artikel
-

Omzet fonQ in 2014 naar 49 miljoen

Webwarenhuis fonQ heeft in 2014 een omzetgroei van 35 procent doorgemaakt. De omzet steeg naar ruim 49 miljoen euro. Die groei was vooral te danken aan de eerste landelijke tv-campagne, die het webwarenhuis vanaf mei 2014 is gestart.

Met een totaal van 700.000 pakketjes werd in 2014 ruim 40 procent meer pakketjes verstuurd dan het jaar ervoor. De landelijke tv-campagne ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’ lijkt een belangrijke factor te zijn voor de behaalde omzetgroei, zegt het bedrijf. De naamsbekendheid van fonQ in Nederland groeide van 22 procent naar 51 procent.

Inmiddels is een heel nieuw magazijn ingericht ter verbetering van zowel logistiek als service en voor efficiënte opslag van het groeiende assortiment. Een nieuw ERP-systeem heeft er daarnaast voor gezorgd dat men de groei zowel technisch als operationeel aankon.

De focus ligt in 2015 volledig op verdere groei van het webwarenhuis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond