Deel dit artikel
-

Omzet HelloFresh in 2018 ruim boven 1 miljard euro

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in heel 2018 1,2 miljard euro omzet gedraaid, 41 procent meer dan een jaar geleden. Ook meldt het Duitse bedrijf zijn eerste positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro voor het internationale segment.

De Duitsers hadden hun voorlopige cijfers eind januari al vrijgegeven. Toen nog werd een verlies van ongeveer 54,5 miljoen euro gemeld tegenover 71 miljoen negatief in 2017. Die cijfers zijn nu wat genuanceerd. Het internationale segment leverde voor het volledige boekjaar een positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro op.

Het operationele verlies heeft vooral betrekking op de Amerikaanse markt. Daar werden de investeringen opgevoerd. Bij de presentatie van de vorige kwartaalcijfers verwachtte HelloFresh in de loop van komend jaar het punt break-even te bereiken.

‘2018 was ons meest succesvolle jaar tot nu toe, waarin we ons aanbod op basis van maaltijdsoorten, keuze en prijs op betekenisvolle wijze hebben uitgebreid, en we zijn marktleider geworden in al onze markten,’ zegt Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh (foto).

De omzet in het vierde kwartaal bedroeg 361 miljoen euro. In de VS ging het daarbij om 195 miljoen. Over de Benelux zijn geen specifieke cijfers bekend gemaakt.

In de Benelux werd volgens HelloFresh wel een flinke stap vooruit gemaakt met de opening van het distributiecentrum in Bleiswijk, waardoor meer klanten kunnen worden bediend. Het gebouw, dat meer dan twee keer zo groot is als het oude distributiecentrum, is opgeleverd met het BREEAM Excellent certificaat voor duurzaamheid.

Vorige maand werd bekend dat de maaltijdboxen van HelloFresh voortaan in de schappen van alle 260 filialen van supermarktketen Plus liggen. Dat vergroot de zichtbaarheid van het merk en de beschikbaarheid van de producten.

HelloFresh had in het vierde kwartaal 2 miljoen klanten die 7,4 miljoen maaltijden bestelden. In totaal werden 54 miljoen maaltijdboxen bezorgd. Een jaar eerder waren er 1,4 miljoen klanten en 5,4 miljoen bestellingen.

Het bedrijf houdt voor het komende jaar rekening met een omzetgroei van 25 tot 30 procent.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond