Omzet HelloFresh stijgt 49 procent tot 435 miljoen

De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.
Vanochtend publiceerde HelloFresh, onderdeel van de bedrijvengroep achter Rocket Internet, de halfjaarcijfers over het eerste halfjaar. Daaruit komt naar voren dat het nog steeds hard groeit, met dubbele cijfers.
Klantaantallen vermeldt het financiële rapport niet. Dat zal rond de miljoen liggen. Evenmin hoe het aantal bezorgingen zich ontwikkelt. Wel laten ze zien dat er nog steeds veel in marketing wordt geïnvesteerd. Deze kostenpost steeg met de helft tot 123 miljoen euro.
De financieel directeur houdt het netto resultaat keurig stabiel op een verlies voor belasting van rond de vijftig miljoen euro.
HelloFresh zou weer voorbereidingen treffen voor een beursgang. Dat zou deze herfst kunnen plaatsvinden.
Foto: barbara w (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond