Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro

TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.

Dat komt naar voren in het jaarverslag 2016 dat TMG vanochtend publiceerde (PDF).

Deze cijfers omvatten enkel de resultaten van titels als Dumpert, GeenStijl, GroupDeal, Relatieplanet, Gaspedaal en Autobahn. Digitale reclame-inkomsten uit de kranten of bladen vallen hier niet onder. Die worden toegerekend aan TMG Landelijke Media. Daar daalde de advertentieomzet met 19 procent, deels omdat de online tarieven lager liggen dan bij gedrukte media.

Onder de B2C-transacties van TMG Digital vallen de e-commerceopbrengsten van GroupDeal. In 2017 zal de infrastructuur van GroupDeal worden ingezet voor transactiedoeleinden bij andere Digital-titels. Dat idee vloeit voort uit het resultaat van de samenwerking tussen videosite Dumpert.nl en koopjessite DealDumpert.

“Daar worden dagelijks voor de doelgroep relevante deals worden aangeboden, op een manier die past bij het merk. Vanuit deze filosofie zal TMG Digital in 2017 meer e-commerceactiviteiten ontplooien (…) die naadloos aansluiten bij ieder individueel merk en zijn bezoekers, lezers en fans.”

Dumpert.nl noteerde in de maand december 2016 150.800.000 video views. DumpertTV realiseerde in 2016 met eigen content als ‘Dumpert Reeten’ en ‘Dumpert filmt je werkplek’ gemiddeld 5 miljoen video plays per maand.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug