Deel dit artikel
-

Omzet Tradedoubler groeit naar 88 miljoen euro

Internetreclamebedrijf Tradedoubler zag de Europese omzet in het vierde kwartaal met 6 procent stijgen tot 88 miljoen euro. Sinds begin dit jaar zijn de afdelingen Search & Technology en Affiliate & Campaign Marketing van elkaar gescheiden.

Vanochtend presenteerde Tradedoublers CEO Urban Gillström (foto) de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2010 (download PDF).

De omzet over het vierde kwartaal kwam uit op 88 miljoen euro. Over heel 2010 eindigde het verkooptotaal op 323 miljoen euro.

Nederlandse cijfers publiceert het bedrijf niet. Affiliateblog.nl schat dat het Rotterdamse, en sinds kort ook Amsterdamse, kantoor een omzetbijdrage levert van tussen de 13 en 17 miljoen euro over heel vorig jaar.

De aandeelhouders van het beursgenoteerde Zweedse bedrijf zien in tegenstelling tot 2009 over 2010 wel een positief nettoresultaat. Het resultaat ging van 20 miljoen euro negatief naar 7 miljoen positief. Ondanks de zwarte cijfers onder de streep raadt de directie aan dat het bedrijf geen dividend uitbetaalt.

In augustus 2010 begon Tradedoubler een reorganisatie. De afdelingen Search & Technology en Affiliate & Campaign werden los getrokken van elkaar. Vanaf dit jaar worden de resultaten ook los van elkaar gerapporteerd. In Nederland is het bedrijf niet bekend met zijn zoekmachinemarketingdiensten.

Het personeelsbestand van het Europees werkende bedrijf daalde in een jaar met 54 tot 525 medewerkers.

Tradedoubler concurreert op de Europese markt met Zanox/Digital Window en in groeiende mate met een bedrijf als Tradetracker, dat onlangs nog uitbreidde naar Polen.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Armand

omzet naar 88 miljoen euro en service richting affiliates naar -10

knap hoor! ik zie ook ieder einde of begin van de maand meer campagnes stoppen dan starten

de procentuele plus in omzet zal toch niet de groei in de markt evenaren of benaderen mag ik hopen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond