Deel dit artikel
-

Omzet en winst Criteo krimpen

Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.

Dat komt naar voren uit de kwartaalcijfers die het gisterenavond publiceerde. De resultaten zijn in lijn met de verwachtingen, zegt financieel directeur Sarah Glickman.

Als gevolg van het coronavirus daalde de omzet tot 470 miljoen dollar. Bestaande klanten gaven gemiddeld zes procent minder uit aan reclame. Criteo levert de technologie voor het gericht doorgeven van reclames naar geselecteerde doelgroepen.

In Europa daalde de omzet met tien procent tot 168 miljoen dollar en in de VS met vier procent tot 205 miljoen. Het Verre Oosten is goed voor de rest.

Gedwongen door nieuwe privacyregels in Europa heeft Criteo steeds minder aan technologie die consumenten ‘achtervolgt’ met dezelfde boodschappen over verschillende websites heen. Daarom wil het goed worden in retailmedia. Dat is technologie om mee te adverteren in en rondom schapruimte van webwinkels. Eerder deze maand werd de technologie in Europa uitgerold. De omzet uit deze nieuwe tak van spot groeide zestig procent. Dat kwam binnen via de Amerikaanse tak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond