Deel dit artikel
-

Omzetverlies voor VodafoneZiggo (update)

Het net gefuseerde VodafoneZiggo zag haar omzet het afgelopen kwartaal met 2 procent dalen naar iets meer dan 1 miljard euro. Zeker 6 miljoen euro liep de combinatie mis door regelgeving voor mobiele telefonie.

De operationele winst daalde 30 procent naar 53 miljoen. Wel verdient het bedrijf iets meer per klant. Het bedrijfsresultaat, dat VodafoneZiggo als OCF bestempelt, viel 6 procent lager uit op 431 miljoen euro. De mobiele omzet liep met 7 procent terug door ‘agressieve marketing’ van concurrenten. Wel verdient de combinatie iets meer per klant. De zogenoemde ARPU ging 3 procent omhoog (pdf).

Nog altijd verliest Ziggo klanten, maar het waren er met 5000 abonnementen minder dan de 40.000 van een jaar geleden. Wel kwamen er 11.000 breedbandklanten en 3000 klanten voor vaste telefonie bij, evenals 8000 postpaid mobiele klanten. Voor Horizon Go, tegenwoordig Ziggo Go, meldden zich 80.000 nieuwe klanten.

Het bedrijf verwacht veel van crossselling. Ziggo abonnees zullen mogelijk mobiele telefonie van Vodafone willen afnemen en omgekeerd zullen Vodafone klanten breedband van Ziggo willen. Er geldt een korting voor quad play.

De combinatie heeft nu bijna 4 miljoen tv klanten, 3.1 miljoen internetklanten en 2,5 miljoen telefonieklanten.

Per 1 juli gaan de tarieven van alle diensten van Ziggo met 1 tot 2,50 euro omhoog. De kosten voor series, films en sport op tv nemen toe, zegt Ziggo. Als gevolg van de prijswijzigingen kan men het abonnement wijzigen of zonder extra kosten opzeggen tot en met 30 juni 2017.

Deel dit bericht

1 Reactie

Henk van der Gouw

Hoop op korte termijn de overstap naar
Ziggo/Vodafone te maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond