Deel dit artikel
-

Onderzoek: Bedrijven doen minder e-mailcampagnes

De DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 laat zien dat bedrijven gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes hebben verstuurd. Ondanks de invoering van de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk en zijn CTR en CTO zelfs wat gestegen.

Dat zijn twee van de conclusies uit het onderzoek dat gisteren werd gepresenteerd op de DDMA Email Summit.

Het gemiddelde aantal verstuurde campagnes per bedrijf is sterk gedaald naar van gemiddeld 63 naar 50 campagnes per jaar. Ook blijft dat kleinere, met tussen de vijf- a tienduizend ontvangers, tien procent succesvoller zijn dan groter opgetuigde batches. “Hoe groter de campagnes zijn, hoe lager de gemiddelde open- en klikratio’s”, want minder persoonlijk gericht.

Personalisatie van het ontwerp van de mailings blijft van belang, zo toont ook dit onderzoek weer aan. Een gepersonaliseerde onderwerpregel verhoogt de open ratio’s (COR) gemiddeld met tien procent. Toch wordt die door slechts acht procent gebruikt.

“Van alle campagnes wordt 37 procent geopend op een mobiel apparaat en 63 procent op een desktop. De top drie branches waarvan de campagnes het meest op mobiel geopend worden zijn horeca (54 procent), e-commerce (51 procent) en retail gemixt (zowel on- als offline, 49 procent). FMCG heeft grootste toename in aantal mobiele kliks (47 procent). Campagnes met dynamische content worden veertien procent meer geopend op mobiel.”

Voor de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 zijn in 2018 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes geanalyseerd, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven via zes e-mailserviceproviders (ESP’s).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond