Deel dit artikel
-

Onderzoek online damesfashion: zoekgedrag verschuift van winter naar voorjaar en zomer

De klassieke decemberpiek in online zoekgedrag naar damesmode wordt minder dominant; consumenten zoeken vaker in lente- en zomermaanden naar hun favoriete merken en stijlen. Dat en meer valt op te maken uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

Het rapport gaat onder andere in op marktaandelen, provinciale verschillen en trends in zoekcriteria. Niet alleen door terug te kijken op de afgelopen 12 maanden, maar ook 12 maanden vooruit. Dit op basis van data uit het Market Intelligence Platform van Trendata, gebaseerd op vijf miljard dagelijkse zoekopdrachten, dat met betrouwbaarheid van 80 procent kan ‘vooruitblikken’.

Hieruit blijkt onder andere dat bij de merken Zara de nummer 1 in zoekgedrag blijft, maar wel marktaandeel inlevert. Ondertussen schuiven merken als C&A en Nike op met stevige groeicijfers, terwijl er ook dalers zijn.

Daarnaast laat de analyse van retailers verrassende provinciale verschillen zien. En wordt er in de sterk geconcentreerde affiliatemarkt een verschuiving van Amazon verwacht.

Het volledige rapport vind je hier en is vrij te downloaden voor Emerce team-abonnees.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond