Deel dit artikel
-

Onderzoek retailmedia: groeiende kansen voor branding en non-endemic adverteerders

De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders (merken buiten de retailomgeving) de markt vaker betreden.

Dit en meer blijkt uit het Emerce Retailmediarapport 2024.

Digitale retailmedia hebben zich de afgelopen tijd flink in de kijker gespeeld. Gesteund door bestedingsprognoses van onder andere IAB Europe – dat stelt dat de Europese markt in 2026 zo’n 22 miljard euro beslaat en niet lang daarna de uitgaven aan tv-reclame voorbij streeft.

Tegelijkertijd is het landschap versnipperd en houden betrokkenen als retailers en fmcg-spelers de kaarten dicht tegen de borst wat betreft praktijkvoorbeelden en opbrengsten.

Dit en meer is reden voor Emerce om onderbelichte aspecten van deze veelbesproken opkomer in de reclamemarkt te onderzoeken en in kaart te brengen.

Het rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2024 en benoemt de belangrijkste spelers, marktveranderingen en cijfers.

Het beschrijft hoe retailmedia een plek kunnen krijgen in de marketingmix en maakt duidelijk welke kansen er liggen voor branding. Maar gaat eveneens in op knelpunten waar de markt nog mee te maken heeft.

Het bevat onderzoek naar de impact van fysieke en online uitingen, een praktijkcase en fundamenteel onderzoek naar de effecten van non-endemic adverteren in winkels.

Het volledige onderzoek vind je hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond