Deel dit artikel
-

Onderzoek: Veel afhakers bij eventuele advertenties in WhatsApp

Facebook zet het plan om advertenties te tonen in WhatsApp in de ijskast. Geen onverstandige zet, zo blijkt uit onderzoek van online marketingbureau Brandfirm. 58 procent van de Nederlanders zou overwegen over te stappen naar een andere dienst.

Drie op de vier gebruikers geeft aan dat advertenties op WhatsApp aanvoelt als inbreuk op hun privacy.

Facebook bevindt zich volgens Brandfirm in een spagaat. Mochten er later daadwerkelijk advertenties worden getoond in het statustabblad van WhatsApp, dan zijn er nog tal van alternatieven voor de dienst, zoals Telegram. Anderzijds: er zijn 1,5 miljard gebruikers van WhatsApp. Dat is een gigantisch commercieel potentieel en lastig om onbenut te laten.

Het onderzoek van Brandfirm is uitgevoerd onder een representatieve groep van 1000 Nederlanders die ouder dan 18 zijn.

Deel dit bericht

2 Reacties

dim - dimmen

Toen Facebook Whatsapp overnam. Groeide mijn Telegram lijst met 500% in 24 uur. Daarna bleef iedereen gewoon weer WA gebruiken.

De sociale druk is veel groter dan de irritatie om een advertentie onder een tab waar niemand kijkt. Dus laat 30% eens echt overstappen, hoe lang houden ze dat vol?

De commercieel verantwoordelijke zal niet malen om een paar miljoen minder wanneer de omzet met 500% omhoog gaat.

Daarom ben ik benieuwd waarom Facebook nu echt deze beslissing in de ijskast zet. Misschien omdat het gewoon een slecht idee is?

Alex

Eend met bovenstaand bericht! Denk dat er een paar mensen afhaken en de rest weer terug is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond