Deel dit artikel
-

Online advertentie-inkomsten van Tencent groeien voor het eerst in meer dan een jaar

De Chinese techgigant Tencent rapporteerde woensdag een beter dan verwachte kwartaalomzet, vooral geholpen door de groei in advertenties.

Advertenties zijn echter nog steeds goed voor minder dan een vijfde van de totale omzet van Tencent – die in het vierde kwartaal nauwelijks groeide en voor heel 2022 daalde.

De totale omzet voor het kwartaal dat eindigde op 31 december kwam uit op 144,95 miljard yuan (21,07 miljard dollar), hoger dan de 143,89 miljard yuan geschat door FactSet.

Het gemiddelde aantal maandelijkse gebruikers van WeChat in China en in het buitenland steeg met 3,5 procent ten opzichte van een jaar geleden tot 1,31 miljard in het vierde kwartaal.

In-feed advertenties voor video-accounts genereerden meer dan 1 miljard yuan aan inkomsten in het vierde kwartaal, aldus Tencent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond