Deel dit artikel
-

Online adverteren: meer omzet offline

Uit een onderzoek van msn waarbij Procter & Gamble, Nestlé en Kraft betrokken waren, blijkt dat online adverteren omzetverhogend werkt. De omzet neemt tot 12,5 procent toe als er online geadverteerd wordt, zo vertelt het onderzoek van MSN.

De studie van msn over online adverteren beperkt zich tot het adverteren voor zogeheten fast moving consumer goods.  Uit het onderzoek blijkt dat de omzet gemiddeld tussen de 7 en 12,5 procent omhoog gaat als er ook online geadverteerd werd, zo berichten diverse media.

Verder blijkt uit het onderzoek van msn dat minimaal vijf procent van het totale marketingbuget gereserveerd moet zijn voor online advertenties als er campagne gevoerd wordt . De studie betreft de periode november 2003 tot januari van dit jaar.

Ook wijst het onderzoek uit dat de koopbereidheid bij de consument ook toeneemt als er online geadverteerd wordt. Ook zou het voor een vergroting van de naamsbekendheid van een merk zorgen. De studie was bedoeld om te achterhalen wat het effect van online adverteren is.

Overigens zei Yahoo-topman Terry Semel afgelopen week dat internet portals behalve concurreren ook zouden moeten samenwerken. “Alleen als portals zich gezamenlijk inspannen kunnen advertenties afgesnoept worden van traditionele mediabedrijven,”  zo zei Semel. Zowel Yahoo als MSN gaven al te kennen dat ze azen op een groter deel van de advertentie-cake.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond