Deel dit artikel
-

Online alcoholverkoop wordt volwassen

De online verkoop van alcohol is in 2017 in de VS met 32,7 procent gestegen, volgens nieuwe cijfers van Slice Intelligence. Het bedrijf spreekt van een opgaande trend. Wijn werd het meest besteld.

Volgens Slice is deze onvolwassen markt langzaam volwassen aan het worden. Tot voor kort werden deze producten vooral in de winkel gekocht.

Wijn maakte voor 65 procent deel uit van de bestellingen in de 25 maanden die Slice heeft onderzocht. Sterke drank zoals vodka en whisky kwam op de tweede plaats met 21,2 procent. Bier eindigde derde op 13,8 procent.

Populaire merken waren Veuve Clicquot, Barefoot Cellars, Bud Light, Bulleit, Corona, Oyster Bay, Stella Artois en Miller Lite.

De trend beperkt zich zeker niet alleen tot de VS. Ook in Europa nemen de verkopen toe, met Engeland als trendsetter. Wat daarbij mogelijk een rol speelt is dat leeftijdscontrole online minder streng wordt toegepast dan in winkels.

Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat online alcohol bestellen ook in Nederland aan terrein wint. In 2016 kochten vier van de tien consumenten die online eten of drinken bestellen ook alcohol via internet. De Gall & Gall-website is hierbij de meest populaire online speciaalzaak, op de voet gevolgd door Wijnvoordeel.nl.

 

Dit bericht is 14 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond