Online bereik van Snapchat en Instagram stijgt, Facebook frequenter bezocht

In de afgelopen jaren is het bereik van Instagram en Snapchat sterker gegroeid dan dat van Facebook, dat nog altijd het hoogste bereik kent van de sociale media platformen. In november 2017 hebben meer dan 12 miljoen personen in Nederland de website of app van Facebook bezocht, volgens gegevens van GfK. 

Voor Instagram ligt dat aantal op 5,4 miljoen personen (38 procent) en Snapchat op 2 miljoen personen (14 procent).

Facebook kent ook de hoogste bezoekfrequentie: meer dan de helft van alle bezoekers van Facebook is in november op meer dan 20 dagen in contact gekomen met het merk. Bezoekers van Instagram gebruiken dit merk minder frequent, 23 procent van hen op meer dan 20 dagen. Snapchat bereikt van de drie merken het minst aantal personen, maar heeft een grotere groep hoog intensieve bezoekers dan Instagram. De frequentie van bezoeken van

Instagram en Snapchat is ten opzichte van jaar geleden wel sterk gestegen en onder jongeren (13-34 jaar) heeft Snapchat nagenoeg hetzelfde bezoekpatroon als Facebook. De trend bij Facebook is juist omgekeerd en neemt de frequentie vooral onder jongeren af ten opzichte van vorig jaar.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug