Online deel in Nederlands koopgedrag blijft stijgen

De Nederlandse consument verwacht dat hij over vijf jaar 41 procent van zijn bestedingen via online kanalen verricht.
Het verwachte online omzetaandeel stijgt van 37 procent in 2025, naar 40 procent in 2026, tot 41 procent in 2027. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van ShoppingTomorrow, het onderzoeksprogramma van Thuiswinkel.org, door GfK uitgevoerd.
Ter vergelijking: het online deel bedroeg in 2020 28 procent en vorig jaar 31 procent.
De groei in het online aandeel zal wel verschillen per branche. Er is met name veel groeipotentieel binnen Health & Beauty en Food/Nearfood, twee sectoren waarvan de online bestedingen al flink zijn gestegen in de coronatijd. Een op de tien consumenten geeft aan een voorkeur voor het online bestellen
van voedingsproducten te hebben ontwikkeld tijdens de coronapandemie.
En nog eens 21 procent van de consumenten denkt het komende jaar meer online voor Food/Nearfood uit te geven dan dat zij op dit moment doen. Voor Health & Beauty denkt 26 procent van de consumenten dat.
Photo by Mediamodifier on Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond