Deel dit artikel
-

Online draagt bij aan omzetgroei Ahold

De online activiteiten hebben in belangrijke mate bijgedragen aan de omzetgroei van Ahold in Nederland. Ahold spreekt over dubbele groeicijfers bij albert.nl en bol.com.

De omzet in de supermarkten van Ahold is in het tweede kwartaal met drie procent gegroeid naar 7,8 miljard euro.  De nettowinst daalde met ruim zeventien procent naar 206 miljoen. In Nederland groeide de omzet met 5,6 procent. Ahold geeft geen specifieke cijfers voor bol.com.

De groei-initiatieven liggen volgens het bedrijf goed op koers: in België zijn er inmiddels zestien goedlopende winkels en de landelijke uitrol van afhaalpunten (Pick-Up-Points) van bol.com in Albert Heijn winkels is afgerond.

Ahold blijft terughoudend over de vooruitzichten voor het hele jaar. ‘De klant blijft naar verwachting op de uitgaven letten en de volumes staan in het huidige economische klimaat vooralsnog onder druk.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond