Deel dit artikel
-

Online gamen populairder dan online shoppen in Azië

In Azië is het online gamen inmiddels populairder dan online shoppen. Dat stelt marktonderzoeksbureau IDC. Vooral multiplayer games slaan massaal aan. Met name Chinezen en Maleisiërs verkiezen het online game boven het internetwinkelen.

IDC Research onderzocht 3600 internetgebruikers in zes Aziatische landen. De trend is onmiskenbaar. Zo zegt 43 procent van de Chinese internetters online te gamen, vergeleken bij 16 procent die zegt online te winkelen. Ook in Maleisië overtreffen de aantallen gamers de shoppers, met respectievelijk 29 en 11 procent van de internetgebruikers. Het meest populair is het gamen in Zuid-Korea, waar maar liefst de helft van alle internetters zegt online computerspelletjes te doen.

Azië-analist Chin Jun Fwu spreekt tegenover CNET van "een mijlpaal"' en "het volwassen worden van de markt voor gaming". Vooral het multiplayer gamen blijkt geliefd, maar ook familiespellen voor alle leeftijden slaan aan. Volgens IDC is het gamen ook een aanjager voor breedband-adaptie. Dat zou vooral te zien zijn in meer volwassen markten als Maleisië, Singapore en Zuid-Korea.

Van de onderzochte Aziatische landen loopt India op internetgebied het meest achter. Ondanks de groeiende IT-industrie daar speelt slechts 15 procent van de Indiase internetgebruikers online games en houdt 13 procent zich bezig met online shopping. In heel Azië is gaming nog steeds een zaak van mannen, maar vrouwen zijn bezig met een inhaalrace, zo stelt IDC Research. In Maleisië, Singapore en Zuid-Korea is inmiddels respectievelijk 48, 47 en 36,5 procent van de online gamers vrouw.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond