Deel dit artikel
-

Online goed voor 22 procent van consumentenbestedingen

In het eerste kwartaal van 2014 hebben Nederlanders van 15 jaar en ouder 3,63 miljard besteed aan aankopen via het internet. Het online aandeel van de gemeten consumentenbestedingen ligt hiermee op 22 procent. Dit blijkt uit cijfers van de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek van GfK, Thuiswinkel.org en PostNL. 

Consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2014 bijna 26 miljoen online aankopen gedaan. Dit betekent dat in totaal vijf procent van alle aankopen die binnen de totale retailmarkt van producten en diensten hebben plaatsgevonden via het internet is afgewikkeld. Ruim driekwart van deze online aankopen betreft fysieke producten, zoals kleding, telecom en speelgoed. Een kleine zes miljoen online aankopen (23 procent) is te herleiden naar aankopen van diensten, zoals tickets voor attracties en evenementen, vlieg- en pakketreizen en verzekeringen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!