Deel dit artikel
-

Online horlogemarkt goed voor 1,4 miljard euro

Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels 1,4 miljard euro waard.

In het afgelopen jaar heeft 11% van de Nederlanders één of meerdere horloges gekocht. Dat komt neer op 1,5 miljoen Nederlanders. 45 procent hiervan kocht zijn of haar horloge(s) online. Gemiddeld gaf deze groep online 210 euro uit aan zijn of haar horloge(s).

Nederlanders hebben een Apple Watch (16%) of Seiko (15%), zo blijkt uit onderzoek van No Ties onder ruim 1.000 Nederlanders.

In de top 5 horloges (online en offline) staan drie smartwatch merken. De meeste Nederlanders geven aan een Apple Watch te hebben (16%). Kort daarachter volgt het Japanse merk Seiko met 15 procent. Op enige afstand op de derde plaats staat Casio (9%).

De top vijf wordt gecomplementeerd door smartwatches van Samsung (8%) en Fitbit (7%). Onderaan de top 20 vinden we de merken Tommy Hilfiger (3%), Ice Watch (3%), Michael Kors (3%), Danish Design (3%) en TAG Heuer (3%).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond