Deel dit artikel
-

Online marktplaats voor stagiairs

Een nieuw Nederlands platform StagePitch wil stagiairs werven. Die kunnen zich niet zomaar melden, maar moeten hun gedroomde stageplekken online verdedigen.

Het kost een bedrijf veel tijd om stagesites te werven, cv’s en stapels motivatiebrieven door te spitten en studenten op gesprek te laten komen. Soms lukt het zelfs helemaal niet om een stagiair(e) te vinden.

De Utrechtse startup StagePitch van Pepijn Niesten en Kamiel Keeris willen het daarom op een andere manier proberen: als studenten moeten pitchen, bij voorkeur via een video, hebben ze zich vaak beter verdiept in het bedrijf waar zij willen werken. ‘Dan ziet u veel beter wat de student daadwerkelijk in zijn mars heeft en of hij een mogelijk kandidaat is voor de stage’, stelt het bedrijf.

Bedrijven betalen 250 euro voor spaarpunten waarmee zij toegang krijgen tot geschreven of videopitches.

Deel dit bericht

3 Reacties

Bac

Prima initiatief lijkt me, het kost inderdaad veel tijd om stagiars te vinden en dan weet je nog niet wat je in huis haalt.

J.

Heb je helemaal niet nodig, dat stagepitch. Gewoon zorgen voor een goed gevulde LinkedIn en aanwezigheid op sociale media. En dan solliciteren via Twitter ofzo.

Tim

@ J.
Je hebt gelijk. Ik zou je reactie ook even sturen aan de Procter & Gambles, grote advocatenkantoren en al die andere multinationals van deze wereld die duizenden euro’s investeren in assessments om de beste kandidaten te vinden. En als je dan toch bezig bent, ook gelijk aan alle HR afdelingen van Nederland.
Lijkt mij behoorlijk naief om te denken dat het vinden van een goede stageplek of een goede stagiair een eenvoudig proces is.Dit soort initiatieven creeren juist een shortcut naar echt talent. En een fantastische manier voor aankomende stagiairs om te laten zien wat ze echt in huis hebben naast een goed gevulde LinkedIn en aanwezigheid op Social Media en Twitter ofzo.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond