Online omzet Adidas: +56 procent

Sportkledingfabrikant Adidas Group zag de digitale verkopen in het eerste kwartaal van dit jaar met 56 procent groeien.
Dat werd duidelijk toen de directie de financiële cijfers over de eerste maanden van het jaar telefonisch toelichtte aan de financiële markt.
Exacte verkoopcijfers geeft de leiding van het Duitse concern niet. Over heel 2014 noteerde de eigenaar van de merken Adidas en Reebok een digitale omzet van 422 miljoen euro. Dat was toen een stijging van 69 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Hieruit valt op te maken dat ruwweg drie procent van de concernomzet via internet loopt.
De omzet in de fysieke winkels steeg met vier procent, waarbij Adidas met vijf procent groeide en Reebok met twee.
Het concern denkt dit jaar tien procent van zijn hele winkelbestand wereldwijd te zullen sluiten, voornamelijk filialen in Rusland (270 van de nu 2.985 zaken). Daarnaast worden op andere locaties 210 nieuwe zaken geopend.
Foto: Paul (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond