Deel dit artikel
-

Online omzet Ahold Delhaize licht gedaald door verkoop FreshDirect

De online verkopen van Ahold Delhaize (inclusief partners) zijn licht gedaald, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers. Dat kwam deels door het afstoten van boodschappenbezorger FreshDirect aan Getir. Online zag Ahold de omzet met 1,2 procent dalen tot circa 2,2 miljard euro.

De totale groep zette in het eerste kwartaal 21,7 miljard euro om, 1,3 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst bedroeg 803 miljoen euro. De nettowinst daalde met 8,6 procent tot 513 miljoen.

De omzet in de VS liep terug tot 13,3 miljard euro, maar in Europa steeg de omzet 4,6 procent naar 8,5 miljard. In Europa namen de online verkopen (van onder meer bol) nog wel toe.

Bol zag zijn handelsvolume (GMV) in de eerste drie maanden van het jaar licht stijgen met 1 procent naar 1,4 miljard euro. De advertentie- en logistieke tak groeiden respectievelijk met meer dan 30 en bijna 10 procent.

CEO Frans Muller benadrukt dat marktomstandigheden uitdagend blijven, net als in de tweede helft van vorig jaar.

Op 23 mei organiseert Ahold een beleggersdag. De onderneming presenteert dan naar verwachting een nieuwe strategie.

Ahold Delhaize kondigde al eerder een nieuwe tech-studio aan in Boekarest genaamd AD/01. De studio moet in de komende jaren zo’n 250 tech-talenten aantrekken.

De teams zullen aan een breed scala aan onderwerpen werken, waaronder web- en app-ontwikkeling en strategische projecten op het gebied van e-commerce en brand loyalty.

De tech-talenten zullen grotendeels worden geworven op de Roemeense markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond