Deel dit artikel
-

Online omzet Bijenkorf stijgt 53 procent

Online namen de verkopen van De Bijenkorf zowel in Nederland als in Duitsland en België een grote vlucht. De omzet uit online verkopen steeg met 53 procent en het aantal online bezoekers nam toe met 31 procent tot 152 miljoen.

De totale omzet daalde echter met 22 procent. De sluiting van de winkels als gevolg van de pandemie, waarvan een deel in de belangrijke feestmaand december, had in de winkels een omzetverlies van 44 procent tot gevolg.

De operationele winst voor afschrijvingen en eenmalige lasten daalde van 77,8 miljoen naar 19,40 miljoen.

Ondanks het moeilijke jaar werd nog steeds geïnvesteerd in winkels en webshop. Zo werd in juni de nieuwe de Bijenkorf Patisserie geopend in Amsterdam. In Rotterdam en Amsterdam verrezen Louis Vuitton pop-up shops en Charlotte Tilbury werd geïntroduceerd in Amstelveen, waarmee alle winkels nu over een counter van het exclusieve cosmeticamerk beschikken. Ook in Den Haag, Maastricht en Eindhoven werden diverse afdelingen vernieuwd.

In het najaar werd de Franstalige webshop voor Wallonië gelanceerd, in november gevolgd door een Franse webwinkel. Onlangs werd ook in Oostenrijk een webshop geopend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond