Deel dit artikel
-

Online omzet H&M coronakwartaal: +36%

In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.

Op het hoogtepunt van de crisis was tachtig procent van de fysieke winkels van H&M Group in 51 landen gesloten. Bij gebrek aan winkelende klanten daalde de verkopen daarom tot 2,7 miljard euro en moet de financieel directeur een verlies rapporteren van 478 miljoen euro.

Eind juni was nog zeven procent van de winkels gesloten en lag de omzet in die maand 25 procent lager dan het jaar ervoor.

De leiding laat ook weten dat consumenten niet minder zijn gaan kopen op internet nu de meeste fysieke winkels weer open zijn. Met het oog op de lange termijn van het concern is besloten om meer middelen te investeren in digitale transformatie. Daar hangt CEO Helena Helmersson geen bedrag aan. In algemene zin zegt ze: “We versnellen de digitale ontwikkeling, optimaliseren ons winkelportfolio en integreren de online en offline kanalen meer.”

H&M Group opent dit jaar 130 winkels en sluit er 170.

Foto: Marco Verch (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond