Deel dit artikel
-

Online omzet H&M groeit 22 procent

Kledingwinkel H&M ziet de omzet in het derde kwartaal van dit jaar met 22 procent stijgen. Fysieke winkels gaan steeds meer open, maar daar ondervindt het online kanaal geen nadeel van.

Wel is de stijging in vergelijking met het tweede kwartaal aanmerkelijk lager, want in de maanden tot de zomer steeg de online omzet met veertig procent.

Het aantal fysieke winkels dat niet open is, daalde enorm: van 1.300 einde tweede kwartaal naar vijftig eind augustus.

De verkoop van de najaarscollectie gaat niet vlekkeloos. De winkels kunnen de vraag naar producten niet aan, omdat H&M storingen ondervindt in de bevoorrading, ‘ontwrichting en vertragingen’.

Alle formules van de H&M Group bij elkaar genereerden in het derde kwartaal een omzet van 5,5 miljard euro, een plus van veertien procent.

De H&M Group is online actief op 3 markten en heeft een kleine vijfduizend winkels in 75 landen.

Foto: THomas8047 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond