Online omzet Jumbo naar 670 miljoen (+4,5%)

Supermarkt Jumbo boekt over 2022 een online omzet van 670 miljoen euro. Dat is nog niet bijster veel op het totaal, al moet over drie jaar de helft van de klanten wel multichannel shoppen.
Zojuist publiceerde Jumbo de financiële resultaten over het afgelopen jaar. De consumentenomzet van 10,3 miljard euro (+3,7%) doorbreekt voor het eerst grens van tien miljard.
Met name de online activiteiten op de zakelijke markt groeien fors: met meer dan vijftig procent. Daar wordt geen exact bedrag aan gehangen. Feit is wel, dat de Jumbo-organisatie het fundament voor digitaal shoppen verstevigde met de opening van
twee bezorghubs voor online bestellingen. In totaal zijn er nu achttien van dit soort locaties.
Zelfs La Place kreeg afgelopen jaar een digitale opsteker. Gedurende 2022 zijn drie nieuwe locaties toegevoegd aan het bestand, waaronder een op de Google Campus in Sunny Vale, Californië. De andere twee zijn in Groningen en op de luchthaven van Kopenhagen.
Mississippi Ventures, het investeringsfonds van Jumbo-familie Van Eerd, nam in het voorjaar van 2022 een financieel belang in flitsbezorger Gorillas. Dat bedrijf is sinds enkele weken echter in handen van concurrent Getir. Een woordvoerder zegt daarover: “Het is nog niet helder wat deze overname betekent voor de samenwerking met Gorillas. Vooralsnog blijft de samenwerking van kracht volgens de huidige afspraken.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond