Online omzet in maart 13 procent hoger

De online omzet in Nederland lag in maart circa 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 10 procent meer om. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 17 procent, zo meldt CBS.

De fysieke detailhandel klimt inmiddels uit het dal: De verkopen (in volume) waren circa 3 procent hoger. Vooral de omzet van de non-foodsector groeide.

De winkels in schoenen en lederwaren en de kledingwinkels hebben, mede door het mooie weer, fors meer omgezet dan een jaar eerder. Ook de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in recreatieartikelen en de winkels in meubels en huishoudartikelen realiseerden een omzetstijging.

Drogisterijen en parfumerieën en winkels in consumentenelektronica liepen terug.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug