Online omzet MediaMarkt: -40%, verlies neemt af

De online omzet van het moederbedrijf van MediaMarkt is afgelopen jaar met veertig procent gedaald tot 1,3 miljard euro. ‘Niets aan de hand’, zegt de leiding ‘dat is in lijn met de verwachting.’ Ceconomy wil uiteindelijk dertig procent van zijn retailomzet digitaal realiseren.
Vanochtend publiceerde Ceconomy, het Duitse moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, de financiële resultaten over het eerste kwartaal van 2022 (PDF). Die laten een omzetstijging zien van 16 procent tot vijf miljard euro. Het bedrijfsresultaat kleurt 84 miljoen euro minder rood, maar noteert nog steeds 62 miljoen negatief.
Netto onder de streep staat een verlies van 21 miljoen euro.
Ceconomy profiteerde in 2021 sterk van de coronacrisis in de zin dat veel consumenten verplicht vanuit huis winkelden. Tijdens de lockdowns shopte men graag naar onderhoudende elektronica om de tijd uit te zingen of nuttige apparatuur om thuis te werken. Die online piek is voorbij, zo laten de cijfers zien. De consument stapt weer gewoon de bakstenen winkel in.
Tegen opzichte van 2019 steeg de gewogen online omzet met 78 procent tot 25 procent. Dat is: in verhouding tot de totaalomzet.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond