Deel dit artikel
-

Online omzet Nike 49 procent gestegen

Sportkledingfabrikant Nike heeft zijn online omzet met 49 procent zijn stijgen in de zomermaanden. Nike wil in 2020 zeven miljard dollar omzet via digitale kanalen realiseren, met het zwaartepunt in mobiel.

Dat blijkt uit de toelichting op de cijfers die eind vorige week verschenen.

Nike realiseert steeds meer omzet via handel in eigen kanalen. Dat kunnen fysieke winkels zijn, maar ook het web. Het financiële verslag over de maanden tot 31 augustus laat zien, dat de direct to consumer-verkopen (DTC) met 22 procent stegen. Die toename wordt vooral gerealiseerd door de stijging van 49 procent van de internetomzet.

In Europa steeg de DTC-omzet met dertig procent. Hoe groot de onlinebijdragen hierin was, meldt Nike niet.

Afgelopen kwartaal wist Nike een belangrijke drempel weg te nemen in zijn mobiele strategie. Het voerde een single sign-on in voor al zijn apps. Sinds kort hoeven klanten niet meer drie accounts aan te maken voor de Running-, Training- en Sneakers-apps. Eentje volstaat, wat het gebruik van het Nike+-programma moet bevorderen.

De leiding zegt continu te investeren in uitbreiding en verbetering van zijn mobiele apps. Dat zijn vooral vehikels in de binding van klanten aan het merk.

Twee jaar geleden sprak Nike de ambitie uit om in 2020 zeven miljard dollar omzet via internet te realiseren. In het afgelopen kwartaal bedroeg het verkooptotaal 9,1 miljard dollar, acht procent meer dan het jaar ervoor.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond