Deel dit artikel
-

Online bereik Talpa ruim 5 miljoen Nederlanders

In juni 2018 behaalden de merken van Talpa Network, Talpa Radio en Talpa TV gezamenlijk een online bereik van 34,9 procent, zo blijkt uit metingen van GfK DAM. Omgerekend zijn dat 5 miljoen Nederlanders.

Opvallend is dat het merendeel van het online publiek bereikt wordt door de radio- en televisiemerken. Eind 2017 nam Talpa Network namelijk ook e-commercebedrijf Emesa over, het netwerk van onder andere merken VakantieVeilingen en ActievandeDag.

Onder 13-34 jarigen is het gecombineerd bereik van Talpa met 42 procent relatief het hoogst. Talpa Radio bereikt relatief veel mannen, waar vrouwen juist meer Talpa Network en TV merken bezoeken. 538 behaalt het hoogste online bereik van de radiozenders, SBS6 doet dit voor de televisietak.

Onder Talpa Network valt sinds kort ook LUCKY13, de nieuwe live mobiele gameshow via app-deelname waarmee begin juni is gestart.

Deel dit bericht

2 Reacties

Merien

Voor een groot mediabedrijf klinkt het niet als heel veel. Waarom wordt er in het artikel geen vergelijk gegeven? Hoe verhoudt dit zich tot Sanoma, RTL, TMG? En tot Google en Facebook?

Brian

@Merien: omdat dit bericht waarschijnlijk door Talpa zelf de wereld in is gebracht en zij ook wel weten dat de partijen die jij noemt een nog groter bereik hebben. Dus dat laten ze dan maar weg voor het (eigen) gemak.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond