Deel dit artikel
-

‘Online recensies belangrijkste keuzefactor vakantie’

Online recensies zijn voor de reisbranche de belangrijkste marketing tool. Dit stelt WebsiteBuilder.org. Een punt meer op een schaal van een tot vijf betekent bijvoorbeeld dat een hotel tot 11,2 procent meer kan vragen voor een kamer.

WebsiteBuilder.org zet een aantal interessante feiten op een rij. In algemene zin leveren reviews 18 procent meer verkopen op. Klanten die user-generated content zien hebben een 133 procent hogere conversieratio. Twee derde van de millennials vertrouwt online recensies. Reclame op tv wordt door 34 procent vertrouwd. Wie zijn sterrenbeoordeling in de zoekresultaten opneemt (rich snippets) kan 10 tot 20 procent meer click-throughs realiseren. En consumenten die reviews lezen op hun smartphone converteren vaker dan op desktop: maar liefst 127 procent. Gemiddeld kost één negatieve recensie dertig klanten.

WebsiteBuilder.org heeft ook verschillende branches onder de loep genomen, waaronder travel. Een derde van de reizigers heeft weleens een recensie op internet gezet. Zij spenderen gemiddeld 30 minuten aan het lezen van beoordelingen voordat ze een vakantie boeken. Tien procent leest langer dan een uur. Bijna zes op de tien reizigers zeggen dat recensies de grootste invloed hebben op hun besluitvorming. Zestien procent deelt vakantie-ervaringen online en 42 procent gebruikt recensiewebsites bij de planning van hun vakantie.

Casestudy: TripAdvisor

Volgens WebsiteBuilder.org is TripAdvisor de hoogste gewaardeerde recensiesite voor reizen. Maar liefst 98 procent van de gebruikers stelt dat de beoordelingen van een hotel dat ze hebben bezocht, conform de werkelijkheid waren. Driekwart is bereid meer te betalen voor een hotel met een hoge beoordeling.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond