Deel dit artikel
-

‘Online recruitment moet persoonlijker’

Recruitmentplatform Monsterboard voorziet in 2018 een groeiende rol voor onder andere chatbots, berichtenapps en video in het online sollicitatieproces. Het bedrijf baseert zich daarbij op diverse onderzoeken.

Meer dan 50 procent van de door Monsterboard ondervraagde millennials geeft aan het eerste contactmoment graag meer gepersonaliseerd te willen, bijvoorbeeld via een video of persoonlijke chat.

Kandidaten verwachten tegenwoordig dat alles kan via mobiel, maar in de praktijk worden ze nog regelmatig teleurgesteld als zij zich via hun smartphone oriënteren op een nieuwe baan.

Uit onderzoek van Monsterboard blijkt ook dat meer dan de helft van de kandidaten liever niet zelf op zoek gaat naar de juiste baan, maar gevonden wil worden op basis van hun interesses. Daarom introduceerde de recruitmentsite afgelopen september de premium job advertentie die automatisch getoond wordt aan gekwalificeerde kandidaten op Facebook, Instagram en Twitter op basis van hun interesses en vaardigheden.

Een derde van alle kandidaten en zelfs de helft van de 20 tot 30-jarigen is overigens wel gefrustreerd dat openbare informatie niet beter wordt gebruikt om relevantere vacatures aan ze te tonen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond