Deel dit artikel
-

Online super Crisp richt zich op duurzaamheid

Crisp, naar eigen zeggen de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten, komt vandaag officieel uit de startblokken. Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.

Via de app zijn versproducten verkrijgbaar van meer dan tweehonderd verschillende leveranciers. Daaronder groenten, fruit, verse vis en handgemaakte verse pasta’s, meer dan zestig kazen, tachtig wijnen en zelfs pannenkoeken. Levering is landelijk en zes dagen per week.

De producten worden rechtstreeks ingekocht bij kleine makers en kwekers die ‘precies weten wat ze doen’. Zo komen de mosselen uit Zeeland van familiebedrijf Neeltje Jans, de witlof van teler Huisman uit Benningbroek, de Hollandse Noordzee schol van de TX36 vissersboot van Jan en Jaap van Vis en handgemaakte worstenbroodjes van Remco Beekman uit Brabant.

Crisp is opgericht door Tom Peeters, Michiel Roodenburg, René Bink en Eric Klaassen. Peeters was eerder betrokken bij Westwing, de internationale e-commerce formule die onlangs naar de beurs ging. Roodenburg heeft tien jaar ervaring bij Ahold. Brink was directeur van groothandel in lokale versproducten StreekSelecties BV. Klaassen startte het digital strategy adviesbureau BLOOM.

Het jonge bedrijf richt zich op de bovenkant van de markt. Uit onderzoek van Rabobank en GfK blijkt dat ongeveer 50 procent van de Nederlandse consumenten bereid is meer te betalen voor gezonder eten en dat 95 procent van de Nederlandse consumenten zegt meer aandacht te geven aan gezondheidsaspecten bij de selectie van voeding.

‘Met Crisp bouwen we aan iets waar we trots op zijn. Niet alleen zakelijk maar ook maatschappelijk,’ zegt medeoprichter en CEO Tom Peeters. ‘De bron van voedsel is weer terug in beeld. In 2017 steeg de verkoop van duurzaam voedsel met 25 procent.’

Crisp is gestart met 3 miljoen euro startkapitaal. Sindfs april 2018 heeft het bedrijf 30 personeelsleden met ervaring bij Ahold, HelloFresh, Bloomon, Adyen en McKinsey.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond