Online supermarkt Shobr gooit handdoek al

Nog voordat Shobr lang en breed zijn winkeldeuren open heeft en een promotiecampagne kon beginnen, gooit de Deense eigenaar de handdoek al in de ring.

De stekker gaat eruit bij Shobr.nl, meldt Distrifood. Het had een platform moeten worden waar A-merken hun producten in de schappen leggen en zo samen, zonder retailer er tussen, de markt te bewerken.

Maar de timing is niet goed, zegt lokaal initiatiefnemer Frank van der Tol. Financieel en operationeel blijkt het niet haalbaar, licht hij toe.

Dat het concept niet werkt, ligt niet aan de Nederlandse consument. Die bestelt dit jaar voor in totaal een miljard euro online bij supermarkten, voornamelijk bij AH, Jumbo en uitdager Picnic.

Foto: nic justice (cc)

1 Reactie

Wat een naam… Schrobber? Lijkt wel een zaak voor schoonmaakartikelen. Klinkt niet A-merk achtig wat mij betreft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug