‘Online supermarkten sterkste groeiers, Picnic leidt’

Discounters en online supermarken tonen verhoudingsgewijs de sterkste groei, laat onderzoek zien, met Picnic als leidende partij.
Het gaat om cijfers over het derde kwartaal, verzameld door onderzoeker Hiiper. Daaruit blijkt dat de omzet van supermarkten in Nederland met 4,2 procent steeg. De uitgave per winkelmandje steeg in diezelfde periode met 3,4 procent.
Relatief gezien zijn de online spelers de winnaars, met een marktaandeelgroei-index van 108. Hard Discount groeit relatief iets minder hard met een index van 104, echter is dit in absolute zin wel de winnaar afgelopen kwartaal. Ook nieuwkomers in de markt winnen nog altijd licht terrein.
Het online kanaal groeit het sterkst, gedreven door Picnic. Dit komt door een toename in aantal klanten van zestien procent en licht hogere transactiewaarden. Uitbreiding van het verzorgingsgebied blijft hierbij een van de onderliggende drijvers, zo lijkt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond