Deel dit artikel
-

Online verkoop bij moeder Media Markt 23 procent gestegen

De verliezen van het Duitse winkelconcern Metro, het moederbedrijf van Media Markt, Saturn en Makro, zijn het afgelopen kwartaal verder opgelopen. Maar de onlineverkopen gingen 23 procent omhoog.

In het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar werd een nettoverlies van 397 miljoen euro geleden, tegen 271 miljoen euro verlies een jaar geleden. De totale omzet stabiliseerde zich op 14,3 miljard euro.

Toch is de directie tevreden. Consumentenelektronica zit duidelijk weer in de lift. Met name Media-Saturn boekte goede verkoopresultaten, nadat het eerder marktaandeel aan Amazon (Duitsland) had verloren.

Metro Group geeft geen resultaten voor specifieke landen, zoals Nederland. Buiten Duitsland steeg de omzet naar 10 miljard euro in het eerste kwartaal. In Oost Europa moest het bedrijf inleveren.

Een reorganisatie moet zorgen voor hogere verkopen bij Media Markt en Saturn en de groothandels van Cash & Carry.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond