Onlineverkopen Ahold naar 2,5 miljard euro

De onlineverkopen van Ahold Delhaize, inclusief bol.com, zijn in het eerste kwartaal met 15 procent gestegen naar 2,5 miljard euro. De online handelsomzet groeide 14 procent naar 3,2 miljard. Daarvan werd ruim 2 miljard gerealiseerd in Europa.
Vooral bol zou hebben bijgedragen aan de online groei, hoewel Ahold daarover geen verdere details verstrekt.
De totale opbrengsten bedroegen 23,2 miljard euro. De nettowinst kwam in het eerste kwartaal iets hoger uit op 554 miljoen euro (pdf).
CEO Frans Muller zegt dat het bedrijf goed op schema ligt om zijn doelen en strategische ambities voor 2025 te behalen. ‘Het jaar is dynamisch begonnen voor klanten in beide regio’s (Europa en VS – red), met toenemende macro-economische en geopolitieke volatiliteit. In de VS zijn er prijsstijgingen geweest van eieren en veranderende omstandigheden rond invoertarieven. In Europa hebben we te maken gehad met aanhoudende conflicten en spanningen in Oekraïne en grootschalige anti-corruptieprotesten in Centraal- en Zuidoost-Europa (CSE).’
Voor heel 2025 rekent de markt op een omzet van 93,6 miljard euro, een onderliggende operationele winst van bijna 3,7 miljard euro en een marge van 3,9 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond