Deel dit artikel
-

Ontevreden Xs4All-klanten overwegen eigen aanbieder

Ontevreden Xs4All-klanten overwegen de oprichting van een eigen internetaanbieder als KPN de stekker uit het merk trekt. Dat zegt de initiatiefnemer achter een petitie tegen het opheffen van Xs4All, Kirsten Verdel, tegen De Telegraaf.

Bijna 50.000 klanten tekenden de petitie tegen de plannen om Xs4All op te heffen. Het merk telt overigens 200.000 klanten.

Gesprekken met vertegenwoordigers van KPN hebben het bedrijf niet op andere gedachten kunnen brengen.

Volgens Verdel is het vooral het maatschappelijke engagement dat de provider altijd heeft getoond op het gebied van privacy en veiligheid. De internetprovider is 25 jaar geleden voortgekomen uit de hackersorganisatie Hack-Tic en heeft een eigenzinnige bedrijfscultuur. Een louter technische premiumversie van KPN voorziet volgens haar niet in die behoefte.

Het actiecomité ‘Xs4All moet blijven’ heeft naar eigen zeggen in enkele dagen tijd 1180 e-mails gekregen van klanten die aan het comité vragen waar ze naar over kunnen stappen, nu KPN niet thuis geeft. Het actiecomité zou over een alternatief met diverse partijen contact hebben gehad. Daarover wil Verdel niet uitwijden.

Vanavond wordt in de Waag in Amsterdam een openbare bijeenkomst gehouden over de toekomst van Xs4All. Er zal ook een livestream ter beschikking worden gesteld.

Deel dit bericht

9 Reacties

christian

Ook mij als voorvechter van xs4all en ipV6 is dit een erg slechte keuze van KPN.
Zodra xs4all echt op gaat in KPN ben ook ik weg!
Maar vind maar weer eens zo’n goede provider die volledig ipv6 ondersteund!!!

Kortom ik wordt hier erg boos over, en hoop van harte dat dit fantastische bedrijf wordt overgenomen door een NIET KPN club!!!!!

Vd berg

Al zolang XS4ALL bestaat ben ik klant, voor geen Goud ga ik bij KPN, XS4ALL is gewoon de beste, kpn kan veel leren over klantgericht een bedrijf runnen!!!!!
Ik ga niet kpn klant worden!

Jolanda

KPN kan inderdaad veel leren over het klantgericht runnen van een bedrijf!

Door de uitfasering van ISDN en analoge telefonie bij KPN ben ik een overstap naar XS4ALL aan het overwegen. Sinds de overname van
Planet Internet ben ik al klant bij KPN en door deze uitfasering worden mij allerlei mogelijkheden ontnomen, KPN weigert opties te onderzoeken en
een klacht hierover serieus te nemen.

Mark - oud kpn medewerker

XS4ALL leed al onder het KPN beleid, maar zeker met de verdere afschaffing is er weinig nog van te verwachten. KPN zelf is een vreselijke organisatie waar sales alles en hun ouders verkoopt en de technische ondersteuning gebrek aan tijd, kennis en inzet heeft. De organisatie teert puur op het goedkoop hebben kunnen overnemen van PTT infrastructuur, de kwaliteit is daarna alleen naar beneden gegaan.

G. Boogaard

Destijds bij KPN weggegaan wegens de miserabele service.
XS4ALL beviel uitstekend.
Ik wil per se niet terug naar KPN en zal dan een andere oplossing (moeten) zoeken.

Ger Jonkergouw

XS4All heeft zich bewezen als een betrouwbaar, veilig en sterk baken in de woelige wateren van internet. Dat heb ik gelukkig diverse keren ondervonden.
Dat was na diverse treurige ervaringen met enkele andere grote providers.

Mocht KPN niet op haar snode schreden terugkeren, laten we dan middels crowdfunding massaal XS4All ‘uitkopen’ en zelfstandig verder gaan, of iets vergelijkbaars from scratch opzetten.

En als dat allemaal niet lukt, is zeker door de huidige move een eventuele ‘acceptatie’ van KPN ondenkbaar geworden. Alleen al om die reden zal ik in dat geval naar een concurrent gaan.
Dat maakt dan namelijk toch niet meer uit. En ik laat me niet bedotten.

E. van Geest

Ik was dat logge gedoe van KPN goed zat en heb bewust voor XS4all gekozen. Nu weer naar KPN? dat zal toch zeker niet.

F. Hoogenbos

Tja, ach, Jack Welch, ooit CEO van General Electric, heeft in z’n tijd als CEO herhaaldelijk gesteld: “Mijn enige taak is aandeelhouderswaarde creëren.”
Nu, laat hij geen gelegenheid onbenut om te dat als de grootste misser van zijn leven te beschouwen.
Bij KPN zijn ze aan dat inzicht nog niet toe.
Hoeven ze ook niet, want, de markt waar KPN op opereert is geen markt maar een duopolie (met Ziggo), en die twee gaan mekaar echt niet de tent uit concurreren, vergelijk met Pepsi en Coca Cola. Wordt ook wel de ’Two Horse Race’ genoemd.
Grote verschil: KPN stamt af van, c.q. is ontstaan uit een vroeger staatsbedrijf, de PTT, al die andere hier genoemden zijn partikulier ontstaan en altijd gebleven.
Dat staatsbedrijf zit nog altijd in het DNA van KPN ook al zullen ze dat zelf nooit toegeven en ik sluit niet uit dat de huidige leiding ook echt in de veronderstelling verkeert een volkomen ‘normale’ marktgerichte onderneming te zijn. Dus met vrije concurrentie en RUIME keuze mogelijkheden voor de klanten. Jawel, in een duopolie.

Keuze voor de klanten, het aantal verschijningsvormen van KPN, zoals Telfort, KPN, XS4ALL, om er maar eens drie te noemen, suggereert keuze.
Nou, XS4ALL vergelijken met Telfort, dat is een simpele, de ‘Premium Brand’ tegenover wat als de prijsvechter moet doorgaan.
Ziggo probeert al jaren een ‘Premium Brand’ te lanceren, maar dat wil al jaren niet echt lukken om het nog zwak uit te drukken, en dan zie je nu KPN z’n eigen Premium Brand de nek om draaien, of is dat uit duopolie loyaliteit?
De marketeer die dat als een slimme strategie bij de KPN-leiding heeft weten te ‘verkopen’, die gaat een fantastische toekomst tegemoet, de headhunters weten nog niet wie het is, dat gaat rap over zijn.

Deze reactie is ook geplaatst op agconnect.nl

Hilde

Mij emailadres laat al zien hoelang ik klant ben bij XS4all. Al klant sinds 1992. KPN gaat het voor mij echt niet worden, ik ben dan weg.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond