Deel dit artikel
-

Ook proef ABN Amro met msn

ABN Amro is een proef gestart met msn saldo. Klanten van de bank kunnen via MSN hun actuele saldo opvragen. Eerder deed de Postbank al een soortgelijke proef. Met de proef wil ABN Amro onderzoeken of dit kanaal geschikt is voor het leveren van bankdiensten. Zover als SNS dat met Bill een complete betaalmodule ontwikkelde, gaat ABN Amro echter niet.

De werking van MSN saldo is gelijk aan die van SMS saldo, een dienst die ABN AMRO in 2004 heeft geïntroduceerd en die volgens de bank momenteel door ruim 10.000 klanten wordt gebruikt. De klant wordt in staat gesteld om een chat sessie met ABN AMRO op te starten en op deze eenvoudige manier zijn saldo van zijn rekeningen op te vragen.

Ruim 75 procent van alle Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar is actief op MSN, aldus ABN Amro. Voor deelname aan de proef worden in eerste instantie 250 studenten uitgenodigd, die zelf weer andere studenten kunnen uitnodigen. Als het maximale aantal gebruikers van 1.000 is bereikt zal de inschrijfmogelijkheid gesloten worden.

“De afgelopen vijf jaar is het internetgebruik in Nederland enorm toegenomen. De internetbrowser en e-mail zijn de stuwende kracht hierachter,” aldus Paskal van Lomm, bij ABN AMRO verantwoordelijk voor internetbankieren.

“Inmiddels regelen ruim 2,1 miljoen klanten bij ABN AMRO hun bankzaken via internet. We onderzoeken continu hoe we nog beter in kunnen spelen op de behoefte van onze klanten door nieuwe mogelijkheden toe te voegen aan onze site. In dat kader starten we vandaag de proef met MSN saldo.” Tot nu toe kunnen klanten hun actuele saldo opvragen via een medewerker op kantoor, het call center en internet bankieren.

Deel dit bericht

5 Reacties

a treur jr

Een volsstrekt overbodig initiatief want de banken leveren deze info binnenkort naar de mobiele telefoon, waar je dan ook nog mee kan afrekenen.  Vraagje: wanneer wil je je banksaldo weten? Als je aan het winkelen bent of op vakantie, wellicht in het buitenland, of wanneer je gaat telebankieren. In dat geval is het saldo voorhanden. MSN…overbodig en fraudegevoelig.  

Tim Haas

Treur, ik sluit me aan.

Sjoerd van Dijk

Het lijkt mij idd erg fraude gevoelig. Daar is natuurlijk wel wat aan te doen.  Maar je saldo checken via MSN is natuurlijk wel erg handig, je hoeft niet naar de site te gaan in te loggen etc. Het scheelt een hoop tijd en handelingen.  Ik vond laatst een MSN bot die informatie geeft over files weerbericht etc. vraaghetalice of zo iets. Het is wel geinig het maakt het surfen wat minder anoniem en geeft een bepaalde smoel aan het internet.

Manuel

Het iniatief is leuk en zeker niet overbodig, omdat je de bankgegevens over post krijgt maak telefoon/internetbankieren ook niet overbodig! De banken realiseren zich gewoon op tijd dat msn een goed informatie kanaal is. Betrouwbaar kan het zeker gemaakt worden kwestie van het toepassen van de juiste techniek en garanties vanuit de bank. Die Alice bot is een goed voorbeeld van hoe internet via het msn kanaal (via je pc en mobieltje) snel en persoonlijk benaderd kan worden als je daar ook mee even snel je bankzaken kan regelen zou dat geweldig zijn.

Anne

Zoals gezegd het is een proef. ABN AMRO doet er goed aan hiermee te experimenteren naar mijn mening. Ik zie voldoende voordelen voor zowel de klant als ABN AMRO.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond