Deel dit artikel
-

Orange leidt groei in de Belgische mobiele markt

De Belgische mobiele markt groeide voor het derde opeenvolgende kwartaal in het eerste kwartaal van 2019 met 21.000 abonnees naar 11,4 miljoen simkaarten, volgens cijfers van Telecompaper.

Die groei komt grotendeels voor rekening van Orange. Die voegde netto 63.000 nieuwe klanten toe, terwijl Proximus er 16.000 verloor en bij Telenet/Base 26.000 mobiele klanten vertrokken.

Dit bevestigt volgens Telecompaper de trend die reeds begin 2017 werd ingezet toen Orange zijn aanbod van vaste diensten opnieuw lanceerde, met kortingen en extra data voor klanten die al ook al een mobiel abonnement hadden.

Zowel Proximus als Telenet hebben in het eerste kwartaal nieuwe mobiele diensten geïntroduceerd in een poging om bij te blijven met Orange. Telenet richtte zich daarbij op het hogere segment van de markt. Proximus vernieuwde ondertussen zijn mobiele aanbiedingen onder het merk Scarlet om beter te kunnen concurreren aan de onderkant van de markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond