Deel dit artikel
-

Order Lemon: nieuwe e-commerce tool voor WhatsApp

In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.

Het bedrijf beschrijft zijn product als een e-commerceplatform waarmee het assortiment van de winkelier wordt gekoppeld aan een WhatsApp-bedrijfsaccount. Waarop Order Lemon een WhatsApp Business-nummer en een unieke QR-code stuurt, die gedeeld kan worden met consumenten.

Nadat de consument de code eenmalig heeft gescand, is hij gekoppeld aan de WhatsApp shop van de winkelier en kan in vier kliks een bestelling worden geplaatst.

In de app zijn foto’s en prijzen van het assortiment zichtbaar, kan de ophaaltijd worden opgegeven en is de order af te rekenen middels iDeal of creditcard, en op termijn via opties als Apple Pay.

Koppeling

Aanbieders zien alle orders die via de WhatsApp Shop zijn geplaatst terug in één overzicht en eventueel gekoppeld aan kassasysteem of boekhoudpakket.

De inzet van WhatsApp Business groeit al enige jaren flink. Er zijn inmiddels meer dan tweehonderdmiljoen zakelijke gebruikers, meldde moederbedrijf Meta enige maanden geleden. Een verviervoudiging ten opzicht van drie jaar eerder.

Het overgrote deel van het gebruik richt zich op marketing en klantcontact. OrderLemon ziet kansen voor e-commerce doordat bestellingen via WhatsApp laagdrempeliger zouden zijn dan via een webshop. Wat met name bij kleine bestellingen het verschil kan maken. in de pilot deden dan onder andere ook bakkerijwinkels mee.

Beeld: Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond